Thứ Sáu, 8 tháng 5, 2015

3 Cách để chuyển tiếp từ đoạn văn này sang đoạn văn khác]

Tham khảo các bài liên quan:
Kinh nghiệm luyện thi IELTS
Đề thi IELTS
Tư vấn luyện thi IELTS

Một đoạn văn có được sự kết dính tốt sẽ tạo nên sự gắn kết trong bài essay. Một cách để có được sự kết dính giữa các đoạn văn bằng các từ hoặc cụm từ chuyển đổi ở câu topic sentences trong mỗi đoạn của phần body. Trong ví dụ sau đây, một số từ chuyển đổi đã được dùng để kết nối main ideas trong phần body. 


Thesis statement:

Group lesson is more effective for language learning because they allow students to learn from each other, reduce the stress of the learning environment and create a supportive atmosphere.

1. Dùng các từ chuyển đổi

Topic sentence 1: First, it can be clear seen that peer-learning, where the students learn directly from each other, is essential to foreign language acquisition.

Topic sentence 2: Moreover, it can be argued that the group lesson provide a less stressful environment, which results in more effective language learning.

Topic sentence 3: Finally, learners in group lessons can receive support not only from their teacher but also from their classmates.

2. Dùng các cụm từ chuyển đổi.

Topic sentence 1: To begin with, it can be clear seen that peer-learning, where the students learn directly from each other, is essential to foreign language acquisition.

Topic sentence 2: In addition, it can be argued that the group lesson provide a less stressful environment, which results in more effective language learning.

Topic sentence 3: Another advantage of group lesson is that learners in group lessons can receive support not only from their teacher but also from their classmates.

3. Dùng kết hợp cả từ và cụm từ chuyển đổi

Topic sentence 1: First, it can be clear seen that peer-learning, where the students learn directly from each other, is essential to foreign language acquisition.

Topic sentence 2: Another advantage of group lesson is that the group lessons provide a less stressful environment, which results in more effective language learning.

Topic sentence 3: Finally, in addition to learn from peers and being in a less stressful environment, learners in group can receive encouragement from their classmates. 

Không có nhận xét nào:

Đăng nhận xét